perjantai 8. helmikuuta 2013

Koaloja ja 12 apostolia

Matka jatkui eilen Lornesta vaa pikkusen eteenpäin, koska jäätiin Apollo baylle viettää rantapäivää. Kerranki tai oikeastaan toista kertaa voi sanoo et oli kunnon rantakeli, reilu 30astetta ja pilvetön taivas. Istuskeltiin siinä hetki meidän retkituoleissa ja Atte bongas hylätyn wakeboardin , joten päästiinpä sitäkin testaa aaltoihin ja koska kukaan ei sitä koko päivänä kaivannut, napattiin se meidän matkaan. Seuraavana etappina oli bimbi park " camping with coalas "ja sitä ympäröimä great otaway National park ja niinku ne tunnuslauseessakin lupaa niin tosiaan sieltä niitä ihania otuksia alkoi löytymään, jo oli aikakin. Bimbi parkissa syötiin lounas melkein yhden koalan alla ja sen jälkeen mentii pieni kävelyretki tekee ja bongailee lisää. Illemmalla mentii vielä kattoo great Ocean roadin kuuluisin nähtävyys eli twelve apostles, hienot kallionpalaset, jotka nousee merestä, tosin enää niitä ei oo vissiin ku kahdeksan jäljellä. Yö vietettiin port cambelissa leirintäalueella ja vieläkin vältyttiin maksuilta, tosin lukollisiin suihkuihin ei päästy.
12 Apostolia

Jossain matkan varrella

Turisti

Meinas jäädä alle

Koala <3

Tänään käytiin kääntymässä päätepysäkillä eli warramboolissa ja sen jälkeen lähdettiin ajaa samaa reittiä takas. Tullessa katsomatta jääneet paikat kolutaan nyt sit paluumatkalla. Ensiks käytiin tiirailee London bridge eli meressä oleva Lontoon sillan näköinen kallionpalanen, siitäkin oli toinen puoli ajansaatossa rojahtanut, mut hieno se oli silti. Matkalla käytiin myös kävelee pieni sademetsässä kulkeva luontopolku, josta nyt päällimmäisenä jäi mieleen 300vuotta vanhat puut, jotka oli ympärysmitaltaan varmaa viis metriä ja niiden sisään pysty menee seisomaan. Yöpymispaikka löydettiin Wye riveriltä ja ekaa kertaa jouduttiin maksaa 30dollaria yöltä, koska oltii sen verran ajois perillä. Illalla käytii vielä auringonlaskussa lainelautailee ja uiskentelee. Nyt butterchickeniä illalliseks ja unille.